واردات و ترخیص پارچه از گمرک

۶ بازديد

واردات و ترخیص پارچه از گمرک

 
واردات و ترخیص پارچه از گمرک

افزایش تقاضا و کمبود عرضه، نبود امکانات و کارخانجات کافی برای تولید، قیمت بالای مواد اولیه و… اصلی ترین دلایلی هستند که باعث افزایش واردات پارچه شده اند. واردات و ترخیص پارچه از گمرک فرایند زمانبری دارد، زیرا حجم پارچه های وارد شده با گمرکات بالاست، به خاطر همین لازم است امور مربوطه را به درستی و با مشاوره های کارشناسان انجام دهید تا با تخلف های ناخواسته، شامل پرداخت جریمه و امتیازات منفی تجاری نگردید.

واردات و ترخیص پارچه از گمرک

فردی که برای ترخیص پارچه از گمرک اقدام می کند باید دارای تابعیت ایران باشد و از قوانین و مقررات وضع شده پیروی نماید؛ پیش از رسیدن مرسوله به گمرکات، لازم است فرد نمونه ای از پارچه را به گمرک ارسال نماید تا بر اساس آن تعرفه های گمرکی مشخص شوند. مسئولان و کارشناسان گمرکی پس از انجام بررسی های لازم و بردن پارچه به آزمایشگاه، هزینه های ترخیص را اعلام و در پرونده تجاری فرد درج می نمایند. در صورت رخ دادن تخلف در جریان واردات پارچه و مشاهده هرگونه مغایرت تجاری با قوانین گمرکی، ۱۰ تا ۱۰۰ درصد جریمه مالی نیز بر روی هزینه ها اعمال می شوند. صورت های گوناگون تخلف و فراوانی قوانین تجاری به گونه ای است که توصیه می شود برای پیشگیری از رخ دادن تخلف، حتما امور خود را تحت پیگیری و راهنمایی های کارشناسان تجاری انجام ذهید. در سانیار ترخیص تمامی این خدمات به تجار ارائه می شوند.

واردات و ترخیص پارچه

معیارهای مختلفی برای تعیین ارزش پارچه و هزینه های گمرکاتی آن در نظر گرفته می شوند که برخی از مهمترین و تعیین کننده ترین آنها در ادامه آورده شده اند:

  • گرماژ پارچه
  • جنس پارچه
  • عرض پارچه
  • نوع دوخت

لازم به ذکر است که به طور معمول اغلب پارچه ها به میزان ۳۲ درصد ارزش خود مشمول حقوق یا همان تعرفه های گمرکی می شوند. ۹ درصد ارزش افزوده نیز معیاری ثابت است که بر روی پارچه نیز اعمال می شود.

به منظور تأمین پارچه مورد نیاز کشور، کالاهایی با درجه های کیفی مختلف از کشورهای آسیایی و اروپایی مانند ترکیه، پاکستان، آلمان، ایتالیا، چین، تایوان و… به ایران  وارد می شوند. مسیرهای حمل و نقلی این کالاها و هزینه جابجایی به گونه ای است که اغلب توسط مسیرهای دریایی و بنادر دادوستد می شوند، به همین واسطه پس از رسیدن به مقصد، در گمرکات دریایی ایران نگهداری می شوند تا امور لازم برای ترخیص آنها انجام گردد.

واردات پارچه

یکی از اصلی ترین و محبوب ترین مبدا های ورود پارچه به ایران، دبی در امارات متحده عربی است که دسترسی بسیار خوبی به انواع پارچه های مرغوب دارد؛ نزدیکی دبی به ایران باعث شده ست حجم خرید و واردات از آن هرروز بیشتر شود، زیرا این نزدیکی هزینه های حمل کمتری را به دنبال دارد و برای بازرگانان و فعالان صنایع وابسته به پارچه بسیار سودمند است.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، هزینه های گمرکی واردات پارچه، وابستگی زیادی به نوع پارچه و قیمت آن دارد، به همین خاطر تجار باید در فعالیت های خود به این موضوع توجه داشته باشند و به نسبت توانایی و سرمایه های خود دست به تجارت بزنند. اگر در این رابطه نیاز به مشاوره و خدمات تجاری دارید، سانیار ترخیص بهترین گزینه برای راهنمایی شماست.

با در نظر گرفتن شرایط فعالیت کارخانجات نساجی و تولید پارچه در ایران، روزانه به حجم پارچه های وارداتی اضافه می شود، از این رو ترخیص این حجم از محصولات به تخصص و امور ویژه ای نیاز پیدا می کند. ترخیص کالا از گمرک دارای مراحل خاص و نسبتا پیچیده ای است که هر فردی نمی تواند آنها را به درستی پیش ببرد، به همین واسطه توصیه می شود حتما برای امور خود، راهکارهای مناسبی را در نظر بگیرید.

ترخیص پارچه از گمرک

در صورتی که بازرگانان و سرمایه گذاران بتوانند محصولات مورد نیاز جامعه را از طریق کشورهای همسایه و نزدیک تامین کنند، سود خوبی را به دست می آورند، زیرا علاوه بر کاهش هزینه های حمل و نقل و تبادلات، مسیر ساده تری را برای ایجاد ارتباط تجاری و همینطور هزینه های کمتری را برای امور گمرکی خود پیش روی دارند.

پارچه محصولی بسیار ضروری برای جوامع و سودبخش برای تجار است، اما در انجام تبادلات آن باید نکاتی را نیز در نظر داشت. پارچه آسیب پذیر است، به همین واسطه باید بیمه حمل و نقل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و در بیمه نامه انواع آسیب ها و مخاطرات شامل شده ذکر شود.

گمرکات مجاز ترخیص پارچه

جهت ترخیص پارچه نمی توانیم آن را از همه گمرکات کشور ترخیص کنیم. در زیر نام برخی از گمرکات مجاز را آورده ایم:

  • ترخیص پارچه از گمرک تهران
  • ترخیص پارچه از گمرک فرودگاه پیام
  • ترخیص پارچه از گمرک بوشهر
  • ترخیص پارچه از گمرک کیش
  • ترخیص پارچه از گمرک بندر لنگه
  • ترخیص پارچه از گمرک شهیدرجایی و شهید باهنر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.