صفر تا صد ترخیص کالا از بندر ماهشهر

۴ بازديد

صفر تا صد ترخیص کالا از بندر ماهشهر

 
ترخیص کالا از بندر ماهشهر

بندر ماهشهر یا بندر امام خمینی که در جنوب شهرستان ماهشهر واقع شده‌است، یکی از بزرگترین بنادر جنوبی ایران است که سالانه حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون کالا در آن جا‌به‌جا می‌شود. این بندر نزدیک به چهل اسکله فعال دارد و به همین دلیل هر روزه پذیرای کشتی‌های تجاری متعددی از سراسر دنیا است. به دلیل وجود امکانات و روش‌های متعدد برای حمل و نقل، ترخیص کالا از بندر ماهشهر به بازرگانان این امکان را می‌دهد تا کالای خود را با سرعت بالا و به بهترین شکل ممکن به سراسر کشور ارسال کنند.

گمرک بندر ماهشهر به دلیل موقعیت جغرافی مناسب روش‌های مختلفی مثل حمل و نقل هوایی، خطوط راه‌آهن و ترانزیت را برای جا به جایی در اختیار صاحبان کالا قرار می‌دهد و این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که تجارت‌های بزرگ این بندر را در اولویت ترخیص کالاهای خود قرار می‌دهند. در ادامه درباره مراحل ترخیص کالا از بندر ماهشهر بیشتر صحبت می‌کنیم اما بیایید ابتدا کمی با ویژگی‌های آن آشنا شویم.

ترخیص کالا از بندر ماهشهر

درباره بندر ماهشهر

بندر ماهشهر که امروزه بیشتر آن را با نام بندر امام خمینی می‌شناسیم حدود ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد. این بندر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های صادرات نفت و محصولات پتروشیمی در کشور شناخته می‌شود. به همین منظور تجهیزات و امکانات ویژه‌ای برای بارگیری و تخلیه فرآورده‌های نفتی در این منطقه وجود دارد. بسیاری از این محصولات از بندر امام خمینی به کشورهایی مثل هند، امارات متحده، کره جنوبی، ژاپن و چین صادر می‌شوند.

مزایای ترخیص کالا از بندر ماهشهر چیست؟

بندر ماهشر بزرگترین بندر تجاری ایران است و گمرک این بندر به جهت سهولت تجارت بین الملل مزایای خاصی را برای تجار و بازرگانان در نظر گرفته است. در ادامه به برخی از این امتیازات اشاره می‌کنیم:

  • انجام فرآیند و تشریفات گمرکی به وسیله سامانه اظهار از راه دور
  • واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی بدون پرداخت حقوق گمرکی
  • ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های بندری برای کشتی‌های حامل کالاهای عراقی
  • ۱۰ درصد سود بازرگانی برای تمام کالاهایی که از بندر ماهشهر وارد می‌شوند
  • اسکله‌هایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا
  • ایجاد کوتاهترین مسیر ارتباطی برای مبادله با کشورهای عراق، قفقاز، ترکیه و اروپای شرقی
  • وجود ترمینال‌های خاصی برای ورود و خروج کانتینرهای حاوی فرآورده‌های نفتی
  • انبارهای مجهز و بزرگ (بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع) برای نگهداری کالا تا زمان ترخیص

ترخیص کالا از بندر ماهشهر

چگونه کالای خود را از بندر ماهشهر ترخیص کنیم؟

ترخیص کالا از گمرک ماهشهر نیز مانند تمام گمرکات کشور با قوانین و ضوابط خاصی صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل بهترین کار این است که صاحبان کالا در ابتدای امر قوانین لازم برای تجارت‌های بین‌المللی را به خوبی بررسی نمایند. لازم به ذکر است علاوه بر شناخت و آگاهی نسبت به قوانین، مدت زمان ترخیص کالا بیش از هرچیزی به تخصص و تجربه‌ی ترخیصکار بستگی دارد.

برای اینکه کمی با پروسه ترخیص کالا از بندر ماهشهر آشنا شوید مراحل آن را به طور مختصر برای شما توضیح می‌دهیم:

  1. اولین و مهم‌ترین مرحله ترخیص این است که صاحبان کالا بلافاصله پس از ورود کالا به گمرک نسبت به دریافت برگه‌های بارگیری، تخلیه، انبارنامه و ترخیصیه اقدام کند.
  2. در مرحله دوم ترخیصکار یا صاحب کالا باید مدارکی مثل مجوز ورود کالا به کشور، گواهی مبدا، برگه‌های اینویس، بارنامه، پیش فاکتور و… را آماده کند و تمام این اسناد را در اسرع وقت به گمرک تحویل دهد.
  3. کارشناسان گمرک پس از دریافت این مدارک آن‌ها را با دقت بررسی می‌کنند تا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.
  4. پس از بررسی مدارک نوبت به ارزیابی کالا می‌رسد. کالای وارد شده در طی مراحل خاصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ویژگی‌های آن با اظهارات صاجب کالا مقایسه و مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد. پس از تایید کالا توسط ارزیاب صاحب کالا می‌تواند مجوزی برای خروج کالا از انبار گمرک دریافت کند.

ترخیص کالا از بندر ماهشهر

هزینه ترخیص کالا

هزینه ترخیص کالا در گمرک ماهشهر باید در مراحل آخر ترخیص و پیش از مراجعه به انبار جهت تحویل گرفتن کالا پرداخت شود. این مبلغ شامل مواردی مثل هزینه حمل و نقل کالا از کشور وارد کننده تا گمرک، کرایه نگهداری کالا در انبار، هزینه صدور مجوزهای مورد نیاز برای ورود کالا، مالیات ورود و خروج اجناس و هزینه سایر خدمات ارائه شده برای ترخیص کالا است. به شما توصیه می‌کنیم که برای محاسبه این مبلغ از مشاوران با تجربه در حوزه ترخیص کالا کمک بگیرید تا با به حداقل رساندن هزینه‌های ترخیص سود اقتصادی بیشتری کسب کنید.

چرا سانیار ترخیص؟

یکی از مهم‌ترین موارد در امر تجارت ، ورود به موقع کالا به بازار و در نتیجه افزایش سود تجاری وارد کنندگان است. شرکت سانیار ترخیص در تلاش است است با در سریع‌ترین و امن‌ترین راه ممکن کالا را به دست صاحبان آن برساند و برای تحقق این امر از یک تیم حرفه‌ای و با تجربه کمک می‌گیرد. برای آگاهی از به روزترین تعرفه‌های گمرکی و آخرین قوانین ترخیص کالا می‌توانید در هر زمانی از روز از تیم حرفه‌ای ما مشاوره بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.